Åpen dag

Opplev skolen

Hvem er F21

Kjære 10. klassing

På F21 har vi som mål at dine tre år på videregående hos oss skal bli de beste du noensinne har opplevd. Her vil du lære mye, møte nye mennesker og få mange nye venner.

Vi håper virkelig vi ser deg høsten 2024!

Våre fasiliteter

Naturfag er Gøy!

Sjekk ut våre fem kule naturfagsrom! To av dem er ekte laber hvor du kan eksperimentere med alt fra biologi til kjemi. Du får sjansen til å jobbe selvstendig på kule stasjoner med alt du trenger – strøm, vann, you name it.

Gymsalen – Vår Sport Arena

Vår gymsal er gigantisk! Etter skolen blir den brukt av Vålerenga IF. Vi har alt mulig av idrettsutstyr her. Og ja, dette er stedet hvor den legendariske F21-ligaen går ned!

Pump Jernet i Vektrommet

Vi har et eget rom for styrketrening. Her kan du bygge muskler og bli sterkere.

Lydstudio – Lag Musikk som en Pro

Vi har to proffe lydstudioer her. Perfekt for alt fra å lage radioprogrammer til å spille inn din neste hit. Det er her magien skjer, enten du er en rocker, rapper eller filmlydmaker!

Biblioteket – Mer enn Bare Bøker

Vårt bibliotek er stort og fresht. Perfekt for gruppearbeid eller chill med Mac-ene våre. Og ja, vi har masse tegneserier, filmer og bøker om alt mulig.

Fotostudio – Ta Pics som en Pro

Vi har et topp moderne fotostudio. Perfekt for å ta proffe bilder, uansett anledning.

TV-Studio – Bli Med Bak Kameraet

På F21 er film- og TV-produksjon en big deal. Vi gjør ekte TV-produksjoner og samarbeider med proffe folk i bransjen.

Kantina – Mer enn Bare Mat

Midt i hjertet av skolen ligger kantina. Her får du varm mat, baguetter, bakst, salater og, hold deg fast, Taco-baguett hver fredag. En hit blant alle!

Miljøbasen – Chill og Spill

Miljøteamet vårt er alltid klar for en prat, en pause, eller en runde med Playstation.

Ny på F21?

Starter du på F21? Gled deg til en annerledes oppstartsuke. Vi sørger for at du blir kjent med alle – og føler deg trygg her. Det blir aktiviteter, utdeling av personlige Macs, og en skikkelig Back to School Party med konsert. Rektor spanderer til og med mat!

Back to school party med Hakeem

Første skoleuke:

Denne uken er fokus på å bli kjent med klassen og lærerne. Vi tilbringer blant annet en dag i Frognerparken for å kose oss med aktiviteter og oppgaver, slik at du skal bli ekstra godt kjent med de du skal jobbe med i tiden fremover. Denne dagen får du utlevert din personlige mac som du disponerer mens du går på F21. På fredag er det Back to School Party med konsert. Det blir fest for hele skolen med musikk og aktiviteter. I tillegg vil rektor servere mat til alle elevene.

Tur til Tjøme – Bli en Ekte F21-er

Alle førsteklassinger drar på overnattingstur til Tjøme for å bli godt kjent. Vi har det gøy med grilling, strandvolleyball, kano, kajakk og mye mer. Det blir også fagdag med geografi og naturfag. Etter denne turen er du en ekte F21-er!

Hør fra elevrådet

Møt miljøarbeiderne

Hør fra rådgiverne

Les skolens brosjyre her:

Last ned her!
F21 Brosjyre